NULL Skriv ut sidan - Riksarkivet, Arninge

Anbytarforum

Titel: Riksarkivet, Arninge
Skrivet av: Ann-Britt Sjödin Eriksson skrivet 2010-11-02, 13:09
Hej Carl. Jag har endast en gång funnit en uppgift som inte stämmer mellan Genline och min egen källhänvisning. Jag har inte därmed sagt att jag finner olika uppgifter i Genline. Jag nämnde bara upprinnelsen till mina funderingar. Jag kan som sagt ha skrivit in fel i min forskning, det är ju det troliga. Och självklar är inte ett mikrokortsnr. en intressant källa. Jag skrev in den för att kunna återvända till kortet senare, gör likadant med GID-nr. Bara för att kunna återvända. Det jag i grunden var ute efter här har jag nu fått mkt bra svar på. Dvs, mer information om Genline, AD, SCB, fotografering och filmning. Jag hängde inte med från början när tex Genline kom och jag ville veta mer. När sedan AD kom blev jag ännu mer nyfiken och önskade jämföra och granska. Jag är sedan tidigare mkt noga med att som källa skriva in vad det är för slags kyrkbok, utdrag m.m. jag anv mig utav. Det är viktigt både för mig och andra som vill läsa vart jag funnit mina uppgifter. Jag tycker jag fått en bra bild nu ang detta och jag tackar jättemkt för detta.  
Mvh
AnnBritt