NULL Skriv ut sidan - Säkerhetsprogram

Anbytarforum

Titel: Säkerhetsprogram
Skrivet av: Bertil Englund skrivet 2011-02-03, 13:11
Hmm, jag tror nog att MS har allt intresse i världen av att hålla sina produkter säkra :-)
I annat fall skulle nog alla köra Linux eller MAC idag, och då skulle virusproblemen återfinnas hos dom skulle jag tro.
Det som tidigare skulle kunna hindrat dom från att fixa ett AV-skydd beror nog på att dom helt enkelt inte fått leverera det med operativsystemet.  
Tänk bara på bläddraren, vilket liv det var om den !

Vad det gäller buggar och halvmesyrer så finns det gott om sådana, det håller jag med om, men det gäller nog alla programvaruleverantörer och för den delen hårdvaru-dito.
Vi har väl alla olika erfarenheter men att Outlook Express skulle krångla ? Det har jag aldrig någonsin upplevt.

Man blir lätt skrämd av hemska upplevelser och en som satt spår hos mej är Nortons AV. Upplevde en period i början av seklet med massor av strul med uppdateringar och annat, som Kim säger, och har instinktivt undvikit firman sedan dess.
Därmed inte sagt att dom inte blivit bättre.  
Men trots det händer det än att folk i min närhet klagar på sega datorer, och i nio fall av tio är det ett medföljande Norton AV som ställer till det (eller Telia säker surf).  
Byte till Avast brukar hjälpa (kan ju tänkas det finns fler alternativ men man tar ju helst till något beprövat).  
Oftast kanske det handlar om att datorägarna inte ens vet att deras virusskydd gått ut för ett bra tag sedan.  
Så vem är att skylla?

Tycker dock att MSE kan vara nått att prova någon gång i framtiden när tid ges. Så fasligt dåliga recensioner fick den väl inte på de få sidor jag kollat.

Nä, detta duger inte, för mej funkat Avasten och det får vara bra med det tills den dagen det inte fungerar, nu är det dags för lite mer seriöst släktforskande för mej.  

/Bertil