NULL Skriv ut sidan - Hemsida

Anbytarforum

Titel: Hemsida
Skrivet av: Annika Nygren skrivet 2014-02-18, 00:32
Ja, jag är ingen expert på detta men jag har en hemsida på One. Bygga egen från grunden klarar jag inte av.  
 
Från Disgen exporterar jag Html och det blir som sagt en stor mängd filer sorterade i mappar. Jag lägger dem i en särskild mapp på min hårddisk.  Sedan exporterar jag dem med hjälp av FileZilla som ju är gratis att ladda hem. Jag markerar hela mappen jag lagt dem i och klickar sänd, inte varje fil utan hela paketet.  Det tar lång tid varje gång, uppemot en timme. Men det gör inte så mycket, jag sätter igång och så tuggar det och går medan jag gör något annat. Även Disgen körning till Html tar lång tid.  Det blir så när materialet är stort. Jag har ca 30.000 individer på hemsidan.  
 
Från hemsidan har jag sedan manuellt länkat in till texten med vanliga hyperlänkar.  
 
Det finns säkert bättre och fiffigare sätt att göra samma sak, men detta är vad jag klarar av med min nuvarande kunskap. Kan någon tipsa om bättre sätt, som jag som glad amatör klarar av, tar jag gärna emot råd.  Jag har inte riktigt fått till formatering t.ex.  Gästboken fanns färdig hos leverantören.  
 
För mig som har detta som hobby är detta en utmärkt och relativt billig hemsideleverantör men jag kan förstå att i en kommersiell verksamhet vill man kanske ha annat.  
 
Jag förstår att det finns risk att andra tar av informationen på min hemsida men jag har lagt ner mycket jobb på min forskning och ser gärna att andra får nytta av det också. Jag hoppas dock att man alltid kontrollerar informationen och har av sig om man hittar fel så jag kan rätta till det. Man får gärna höra av sig till mig annars också, kontakt med andra som är inne i samma släkter är alltid intressant. Jag får ofta mail direkt, eller kontakt via gästboken, och svarar alltid.  Kontakt med andra är en stor fördel med att ha en hemsida. Jag har ju också valt att inte tynga informationen med källhänvisningar. Men hör man av sig till mig sänder jag gärna över utdrag med källhänvisningar.  
 
Hör gärna av dig med mail direkt om du vill ha mer info om hur jag gjort.