NULL Skriv ut sidan - Hemsida

Anbytarforum

Titel: Hemsida
Skrivet av: Vincent Eldefors skrivet 2014-02-17, 20:54
Det Claes-Göran beskriver gäller endast hur du ska få över filerna till ditt webbhotell / din server / VPS eller vad du nu använder dig av. Jag vet inte exakt hur exporten från Disgen ser ut men om du bara ska ha ut dessa filer som de är så lägger du dem direkt i din publika rot. I så fall har du ingen användning av Wix (som jag heller inte har någon aning om hur det fungerar i detalj) som ju är till för att skapa hemsidor. Om du däremot ska göra egna sidor utöver det du får ut från Disgen så kan du använda Wix om du önskar men då måste du länka in aktuella Disgen-filer därifrån och då läggs de kanske lämpligare i en valfri underkatalog. Strukturen på ditt webbutrymme fungerar i princip likadant som i din vanliga dator. Annika har använt något onlineverktyg hos One tror jag? Länkarna in till Disgen-filerna är de som Annika har på den här sidan:
 
http://anygren.se/familj.html
 
Jag skulle aldrig någonsin rekommendera One som webbhotell till någon kommersiell verksamhet men till hobbybruk duger det, åtminstone så länge man bara behöver en domän / hemsida.
 
Sedan får du precis som Bertil påpekar ovan vara beredd på att det mesta du lägger ut på nätet förr eller senare kommer att kopieras / stjälas.
 
(Meddelandet ändrat av vineld 2014-02-17 21:03)