NULL Skriv ut sidan - Hemsida

Anbytarforum

Titel: Hemsida
Skrivet av: Inger Wikström skrivet 2011-01-09, 19:39
Jag har ett problem! Jag har haft en gratis hemsida på zoomin.se i flera år och lagt ner massvis med timmar på denna sida. Har aldrig lyckats exportera filer från mitt släktforskningsprogram (Min släkt) men har löst det ändå genom manuellt arbete. Dessutom tycker jag det är kul att ha skapat en mer personlig hemsida än bara med hjälp av släktforskningsprogrammet.
 
Nåväl - igår nåddes jag av nyheten att zoomin.se kommer att läggas ner under våren. Katastrof med stort K! Man hänvisar till en annan gratissajt som heter n.nu. Jag har startat en sida där och så smått börjat lägga över, men denna sajt är betydligt mer begränsad än zoomin, t ex kan man ha max 10 undersidor om man inte uppgraderar för 590 kr/år och då får man 30, vilket jag också tycker är för lite (jag har väl minst 50 på zoomin), det finns inget fotoalbum (iofs inget stort problem), ingen e-postlåda, ingen gästbok - åtminstone inte vad jag har kunnat hitta än så länge. Kanske gömmer sig den informationen någonstans...
 
Funderar därför nu i andra banor, nämligen att köpa ett domännamn och en plats på ett webbhotell. Jag undrar om någon här kan rekommendera något hotell som inte är alltför dyrt och som skulle fylla mina krav beträffande vad jag ovan har nämnt.
Kika gärna in på min hemsida så ser ni hur den ser ut idag - och får en vink om hur jag vill att den ska fortsätta se ut, www.wikstromslakt.zoomin.se.
 
Hälsningar och tack på förhand!
Inger