NULL Skriv ut sidan - Varför finns inte Dödboken och andra till Mac OSX?

Anbytarforum

Titel: Varför finns inte Dödboken och andra till Mac OSX?
Skrivet av: Michael Lundholm skrivet 2014-12-16, 10:50
Denna tråd har vandrat iväg från rubriken som jag dock vill ansluta till. Som mångårig användare av Mac (och tidigare Linux) har jag aldrig haft några problem med att de databaser som förbundet och föreningar producerar förutsätter Windows. Mac/Linux har jag valt för att de verktyg jag behöver professionellt är bättre i dessa OS.  
 
Visst är detta val inte kostnadsfritt men med några enkla grepp (t.ex. emulatorer eller Boot Camp) har det  gått att även använda dessa datorer till hobbyverksamheten.  Sedan en tid använder jag dock istället en utrangerad PC med Windows 7 på mitt lokala nätverk och loggar in på den via Mac-appen Anslutning till fjärrskrivbord vilket ger såväl snabbhet som samtidig tillgång till båda OS.
 
Visst har mobila enheter förändrat den relativa fördelningen mellan olika OS, men förbundets val av OS måste rimligtvis förstås av Windows tidigare totalt dominerande ställning. Det förändrade landskapet måste dock, tycker man, vara en viktig faktor när man planerar inför framtidens produkter.