NULL Skriv ut sidan - Varför finns inte Dödboken och andra till Mac OSX?

Anbytarforum

Titel: Varför finns inte Dödboken och andra till Mac OSX?
Skrivet av: Ulf Dahlberg skrivet 2014-12-13, 23:28
Detta inlägg i debatten om dödboken blir nog som att ha bensin på öppen eld. Detta med anpassning för olika system. I början med datorer så fanns inte å, ä, ö. Att få något på svenska var otänkbart för Sverige var en sån liten marknad att det var olönsamt med svenska versioner av program.
 
Nu är det snarare tvärtom, att få tag på något som inte är på svenska är nästintill omöjligt, detta trots att vi har såpass liten marknadsandel interationellt sett.
 
Varför skulle det då inte kunna gå att anpassa dödboken för andra operativsystem. Dessutom, helt uteslutet är det inte att det finns marknad utanför Sverige. Rätt som det är så finns det utrikiska frågor i forumet.
 
Dock måste sökfunktionen förbättras. Bästa sättet, rättare sagt enda sättet efter vad jag märkt, det är att bara skriva efternamn och lämna övriga sökrutor tomma. Ju mer man fyller i om en person, förnamn/kön m m, desto mindre chans är det att få träff.
 
Möjligt att nån känner sig trampad på tårna, men det jag provat av de olika skivorna så är sökfunktionen värdelös. Antingen 1 miljon träffar eller inte en enda en.
 
Bortsett från detta så får jag intryck av att det ska vara omöjligt med anpassning till andra plattformar. Jag skulle tänka mig att det bara är ett ekonomiskt problem, men jag kan tänka mig att snart är det ett måste med programbyte eftersom det inte finns stöd för nuvarande längre.
 
Utvecklingen, eller rättare sagt avvecklingen, går ju fort i datorvärlden. Att passa in en databas i ett nytt program är inte det lättaste, möjligen om pengar läggs på ett dyrt program som kanske/kanske inte är bättre än det gamla.