NULL Skriv ut sidan - Varför finns inte Dödboken och andra till Mac OSX?

Anbytarforum

Titel: Varför finns inte Dödboken och andra till Mac OSX?
Skrivet av: Vincent Eldefors skrivet 2014-12-13, 16:06
Det går naturligtvis även att leverera dödboken i webbformat, att påstå något annat är helt felaktigt. Visst kräver det ett annorlunda upplägg och en modernisering av nuvarande arbetssätt men att påstå att det inte är möjligt är fel. Sen om man vill gå den vägen eller inte är en annan femma, där finns det både för- och nackdelar som med det mesta annat.
 
Jag tänker inte heller ge mig in i en meningslös min musik är bättre än din-diskussion som vissa andra lutar åt. Man kan däremot konstatera att plattformsberoende utveckling är något som i största möjliga utsträckning bör förpassas till det förflutna och något många lyckligtvis går ifrån idag. Det är ett fullkomligt vansinnigt resursslöseri att konsumenten ska behöva köpa en dator bara för att webbplatser inte går att använda på ett vettigt sätt i surfplattan eller att man som Mac-användare ska behöva köpa en Windows-dator för att använda några enstaka CD-skivor. Att responsiv design har blivit standard idag är ingen slump. Utvecklingen går lyckligtvis åt rätt håll på det stora hela även om Anbytarforum stått och stampat på stället (på gott och ont).
 
(Meddelandet ändrat av vineld 2014-12-13 16:08)