NULL Skriv ut sidan - Frågeforum, varför så många?

Anbytarforum

Titel: Frågeforum, varför så många?
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2010-06-16, 20:07
Och så var jag här igen (likt gubben i lådan, för de som kan sin Hyland).
 
Självklart kan jag se vissa fördelar om man anser att ett visst upplägg exempelvis är bättre. Andra orsaker kan då vara av politisk karaktär av skäl som de insatta har upplevt/sett genom åren.
 
MEN hur tänker man när Förbundet själva börjar med att starta ytterligare ett forum där man ställer frågor som hör hemma här? När jag väl försvarar förbundet/Rötter i en fråga, då tar de ett toksteg bakåt! Genom att skapa Rötters vänner där deltagare ställer frågor och ansvariga svarar! Har jag missat något väsentligt här? Det är nu tanken på att ställa sin själ till förfogande om två år. Men det gäller nog att den inte låter bygga sitt bo permanent. Jag trodde inte på Rötters vänner på Facebook innan, och gör det fortfaranade inte efter att tittat lite grand på det. Så även om det är över 500 unika släktforskare som ingår där, har ni skoj där? eller hoppade ni bara på ytterligare en grupp som man har möjlighet att vara med?
 
Hur kan alla dessa forum, idella som kommersiella ena släktforskar-Sverige? Personligen tycker jag det splittras upp. Är alla medvetna om att när ni går in på vissa utav dessa sidor så genererar ni pengar till den som har sajten! Så som jag förstått det hela. (kanske man skall starta upp en egen)
 
Sedan finns det ju lokala forum som sysslar med samma områden (sandlådan är liten) hur tänkte man här då?
 
Vänligen Patrick (något förvirrad, fast kanske alltid?)