NULL Skriv ut sidan - Stora Släkt-Sök

Anbytarforum

Titel: Stora Släkt-Sök
Skrivet av: Urban Sikeborg skrivet 2005-05-10, 09:29
Jag sökte på Schalin respektive Nerbelius men fick då felmeddelandet. Åtminstone släkten Nerbelius är ju en liten släkt så det förvånade mig. Det som strular till det här verkar vara att jag lagt upp min databas Familjer i Norrala på RÖTTER (med ca 6000 HTML-sidor), eftersom jag får träff på personregistret i vänsterkolumnen för många sidor.
 
Jag har försökt avgränsa, genom att t.ex. söka på Olof Nordlinder inom citationstecken i stället för bara Nordlinder, men träffar på Erik Nordlinder räknas ändå in i det totala antalet träffar. Om den typen av halvträffar som inte motsvarar söksträngen togs bort kunde man antagligen eliminera många av de sökningar där träffarna överstiger 5000.
 
Ett kompletterande sätt att undvika felmeddelandet vore att bara visa de poster med störst relevans - exempelvis allt över 75 % - när det totala antalet träffar överstiger 5000. Då borde jag ändå få ett gott utgångsläge, i stället för att frustrerat veta att det finns mycket material men att jag inte kan få tillgång till det.
 
Bara ett par förslag.
 
Hälsningar
 
Urban