NULL Skriv ut sidan - Rötter fungerar inte

Anbytarforum

Titel: Rötter fungerar inte
Skrivet av: Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) skrivet 2004-09-20, 21:26
NU förstår jag att du syftade på att du inte får upp dessa funktioner alls - utan bara texten Visa endast text..!
 
Jag har fått mail från minst tre personer idag som drabbats av detta - och bland mycket annat så misstänker jag brandväggar/säkerhetsinställningar..
 
I åtminstone ett fall vet jag att SP2 (Servicepack 2) till XP nyligen installerats - så jag börjar undra om det kan vara den nya brandväggsfunktionen som SP2 skapar som ställer till det för vissa. Men då måste det vara ihop med att man har några andra rigorösa inställningar på säkerheten - för detta skulle väl drabbat mängder av användare annars tycker man.
 
Rent tekniskt kan man sätta funktionerna Senaste dygn/vecka ur funktion genom att sätta sin webläsare att INTE alls tillåta javascript ('Active scripting') - men då är det å andra sidan inte bara dessa funktioner som inte fungerar.. Mycket surfande blir väl rätt svårt då :-)
 
Kanske är det alltså så att SP2 (som just avser att höja säkerheten) orsakar detta för en del; de som känner till något om detta och har, eller har stött på dessa problem, får gärna kommentera det hela här!
 
 
Och en följdfråga till Åke (för att utröna hur viktig 'rensningen' var): -Slutar det fungera på nytt om du slår på din brandvägg igen? (& är det för övrigt 'den nya' som jag nämner här ovan som det gäller..?