NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 mars, 2010
Skrivet av: Torbjörn Jerlerup skrivet 2009-12-19, 14:53
Jag gjorde som jag skulle och fick felmeddelande och uppmaningen att kolla uppgifterna. Men det var en ringa hjälp för mig. Allt var där utom koden (som verkar tas bort efter vart felmeddelande) och bilden (som också tycks tas bort efter vart felmeddelande). Jag skrev in RÄTT kod (som jag testade genom att logga in och ut på anbytarforum) och stoppade in bilden med rätt proportion igen, men nej!
 
jag håller helt med om att man ska kunna moderera forumet. Anarkivs modell är bra. Det är mer vissa detaljer som rör hanteringen av bilder som jag retar mig på eftersom det systemet är ett som användes när jag första gången arbetade med internet, alltså runt 1996. Numera kan man tex ha script som gör att för stora bilder reduceras till rätt storlek automatiskt, och annan hantering av felmeddelanden och meddelanden.  
 
Kommentarerna är bra men lider av samma otidsenlighet. Jag minns hur förbluffad jag var första gången jag ville kommentera och databasen betedde sig som om inget registrerats. Jag la in uppgifterna några gånger i rad och gav sen upp. När jag skulle göra ett nytt försök att skriva in uppgifterna såg jag att de hade matats in. Då förstod jag varför det står skrivet att man bara ska mata in uppgifterna en gång, men det är så dags att se det då.
 
Det kan verka som gnäll. Porträttfynd är bra. Idag upptäckte jag tex en person där och det jag skrev, kan kanske hjälpa den som la in uppgifter att identifiera en hel drös människor, när han får läsa det. Jättekul!
 
Jag ska se om det finns nån sorts support till porträttfynd och maila den personen sen, så får vi se om vi kan lösa mitt problem. och vem vet, bilden kanske laddades upp ändå, vad vet jag. Ska kolla nu.
 
/T