NULL Skriv ut sidan - Funkar Rötter?

Anbytarforum

Titel: Funkar Rötter?
Skrivet av: Gunnar Gustafsson skrivet 2011-02-06, 21:18
Vedertagen:
Enligt SAOL: allmänt antagen, gängse
Enligt Wiktionary: i allmänt bruk; allmänt accepterat (om fakta, ej nödvändigtvis att de är korrekta)  
 
Så jo, adressen får nog anses vara vedertagen. Förbundet har faktiskt ingen talan på det området.  
 
Det jag inte förstår är varför hemsidan Rötter inte får ha adressen http://www.rötter.se, en fullt naturlig adress att hänvisa en presumtiv släktforskare till. Genealogi är ju inte världens mest lätt-stavade eller -uttalade ord. Enda anledningen jag kan komma på är att Rötter ska göras om helt och hållet, och ett nytt Rötter då skulle hamna på www.rotter.se, men då borde man inte göra så här.
 
Hur som helst, fixa www.rotter.se snarast, så det antingen pekar på www.genealogi.se, eller på en hänvisningssida med relevant info. Döda länkar är ett otyg.
 
Kollade lite på Google, hittade någon länk från en kommentar i porträttfynd, och även från Riksarkivet, Populär Histora, Götene Kommun mm, tycker det vore synd att förlora dom.
 
(Intressant, vid förhandgranskningen blev det inte automatisk en länk, då jag hade stavat rötter med ö, men den adressen fungerar ju fortfarande. Dessutom stavade jag fel på genalogi)
 
(Meddelandet ändrat av gugus 2011-02-06 21:37)