NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Anita Berglund Eriksson skrivet 2007-04-14, 19:27
Jag har i likhet med Rune och många andra i detta forum varit med ett tag och sett den ena diskussionen efter den andra båda arta sig och urarta. En av dessa diskussioner/trådar eller hellre samtal vid fikabordet var Kantstött porslin, som startades av Rune en varm sommar för många år sedan. Kantstött porslin blev en livligt besökt, lååång och lättsam oas i Anbytarforum som de flesta tyckte var mycket trivsamt i sommarvärmen. Helt plötsligt - jag kan just nu inte påminna mig om den direkta anledningen - så stängdes KP. Det orsakade en stark turbulens där förbundsledningen blev och var en rabiat och oförstående motpart.  
 
Rune har ett direkt sätt att uttrycka sig, som många kan reta sig på. Men jag känner Rune personligen och kan garantera att Rune är en godmodig person som inte vill/kan göra någon fluga för när. Han tycker om att slå snett uppåt, men jag uppfattar i sådana lägen mest Rune som ett litet ettrigt bi som vill retas lite. Han säger ofta sanningar på sitt oefterhärmliga dialektala sätt. Ibland är han sarkastisk, men nånstans lurar alltid humorn. Nog ska vi väl kunna stå ut med det?  
 
Jag har under åren sett många andra debattörer som det funnits större anledning att stänga av än Rune. Jag ser avstängningen av Rune som ren mobbning och tycker att de ansvariga för avstängningen beter sig på ett barnsligt och oproffessionellt sätt. De verkar inte klara av en dialog med Rune.