NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Anders Hellster skrivet 2007-04-14, 18:45
Skönt att några av de senare inläggen nyanserar diskussionen lite grand!  
 
Jag tycker inte det är något märkvärdigt att en person som ideligen poppar upp med spydigt ironiska kommentarer mot dem som arbetar med forumet och SSF stängs av. Om vederbörande ska få återkomma bör han väl be om ursäkt eller i vart fall förbinda sig till att fortsättningsvis hålla en saklig och vänlig ton. Att framföra skiljaktiga åsikter är en sak. Att vara otrevlig är en annan.  
 
Rötter och Anbytarforum ger så mycket till oss släktforskare. Därför borde vi visa lite mer respekt mot dem som sköter administrationen. Deras uppgift att dra gränser är inte lätt. Vad ska frias och vad ska fällas? I det nu aktuella fallet tycker jag att anbytarvärden verkligen har tagit sig tid till att framföra varningar och att motivera sitt avstängningsbeslut. I andra fora hade processen nog gjorts mycket kortare.      
 
Saker och ting skulle säkert kunna göras bättre men det finns demokratiska spelregler för hur man ändrar på saker i en förening eller i ett förbund. En hop med arga inlägg här säger väl föga om vad majoriteten bland Sveriges släktforskare tycker? Och hur ska Förbundets ledning och funktionärer ha tid att svara på inlägg här dygnet runt året runt?
 
Huruvida kritiken mot Ted Rosvall är berättigad eller inte har jag svårt att avgöra men det finns som sagts stämmor där sådana spörsmål kan avgöras. När det gäller hans veckobrev måste jag dock säga att bara mängden imponerar. I det avseendet kan man verkligen tala om en närvarande och entusiastiskt ordförande!  
 
Hälsningar
Anders