NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2007-04-14, 18:19
Oj så det blev. Nu vände denna diskussion i en handvändning till att bli som att Rune skulle blivit förolämpad då KP stängdes. Gå in och sök på hans namn så kan ni själva se vad han åstadkommit. Sarkasmer, personliga förolämpningar osv står han inte ensam för. Vad jag kan se så är det många, många inlägg som inte handlar om släktforskning direkt, men däremot indirekt. Där är han inte heller ensam med sina inlägg.
 
Tror inte heller att Henrik Törnqvist eller Ann-Marie Bäckman menade det som sedan skrivs ang Rune. De menade nog debatten i sin helhet. Det är inte p g a Rune denna debatt kommit i gång. Hans avstängning tas emellertid upp som ett exempel. Fult att hacka på en enda person då vi ändå är rätt många som skrivit här och de flesta av oss verkar vara rätt så eniga.
 
Att det blivit så här beror på, tror jag, den totalal tystnaden och hot som uppstår då man råkar ha en åsikt som inte gillas uppifrån. Vissa får på käften och andra inte, och det utan en endaste förklaring. Då blir man frusterad och till sist tar det sig otroliga propotioner. Det slutar oftast med det totala kaoset. Jag har skrivit om det ovan så jag tänker inte ta det en gång till. Har som sagt sett på gränsen till samma sak hända förut i ett annat förbund och det var inte roligt alls.
 
Detta med sarkasm, påhopp osv är också en sak som är lite i läsarens öga. Jag kan t ex tycka att Lars Åkessons inlägg är ett påhopp på Rune. Så kanske det inte alls är menat, men jag tyder det så. Andra tyder det på ett helt annat sätt. Vad är då rätt eller fel?????????
Frågar eftersom den frågan tycks vara det viktigaste för många, istället för att vilja föra en dialog.