NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Henrik Törnqvist skrivet 2007-04-14, 15:30
Nu är väl risken stor att man både gör självmål och blir utvisad, men inte av anbytarvärden utan det 'egna laget'!  
 
Sedan jag började släktforska för 2-3 år sedan och därmed fick upp ögonen för AF så vill jag minnas att det funnits diverse gnabb hela tiden. Jag har visserligen inga bakgrundsfakta men jag har misstänkt att relationerna mellan förbundet och några enstaka individer inte varit den bästa (bl.a Rune Edström).
 
Jag vill också minnas att Ted i veckobreven ibland delar ut kängor till de som inte alltid gillar det arbete förbundet utför, det Ted skriver, m.m och att en snabb kontring ofta resulterar i ett antal inlägg om veckobreven. Även jag har kommit att kritisera bl.a den tekniska plattformen som AF använder sig utav, försäljningen av förbundents CD-/DVD-skivor och jag fördömer det sätt man godtyckligt rensar bort inlägg som inte passar förbundet. Men jag upplever aldrig att jag uttryckt mitt missnöje mot någon specifik person.
 
Det verkar råda en rätt stor enighet i att Rune ska få återvända och att hans inlägg är rätt harmlösa och inte på något sätt onda. Jag tror visserligen inte att Rune är en ond människa men jag tycker att en del av inläggen har otrevliga insinutationer - kanske är det också meningen att man ska kunna tolka dem på olika sätt och att det från förbundets håll ska reageras ?  Jag har t.ex tolkat ett nyligen skrivet inlägg som att Ted skulle vara en så pass svag människa att han inte kunnat ta kritiken utan flytt till Italien. Ett tidigare inlägg handlade om backup utav AF och att det borde de ju göra, för det var väl inga knäppgökar (jag minns inte det exakta ordvalet) som administrerade forumet. Kan det rent utav varit så att Rune kände till att de inte fanns någon backup (jag vet inte om det gör det?) eller hoppades han på att det inte skulle göra det, då skulle ju förbundet framstå som det han påstod!
 
Jag vill inte påstå att någon är värre än den andre! Faktum är att det råder en dålig stämning mellan vissa individer och egentligen är det strunt samma vem som började. Måste förbundet vara den som visar vägen eller kan man inte vara mogen nog själv att gräva ner stridsyxan och börja kritisera på ett sådant sätt där förbundet inte måste inta försvarsställning?  
 
Eller handlar det hela om något annat, t.ex att skapa ett stort missnöje mot förbundet bland medlemmarna för att man vill ha bort dem som jobbar inom förbundet? Eller vill man ändra på något, t.ex hur AF sköts eller hur förbundet sköts? Jag tycker det är tråkigt att det ska gnabbas i tid och otid!  
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro