NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Kaj Andersson skrivet 2007-04-13, 23:21
Var det en kommentar som bröt mot AF:s publicerade regler, eller var det den svartlistade Rune som skrev en kommentar och därför raderades?
 
Om jag tolkar Anbytarvärdens kommentar korrekt, så var det innehållet i Runes inlägg som var besvärande. Den uppfattningen anser jag vara fel.
 
Dessutom - Du har genom att lägga ut raderade inlägg saboterat mitt arbete som anbytarvärd. Det är inte acceptabelt. En uppreping från din sida kommer att resultera i avstängning från Anbytarforum.
 
Här inför Anbytarvärden en helt egen regel, som inte är kommunicerad. Min avsikt med publiceringen är ju att ifrågasätta hur/varför radering sker, det har inte så mycket med Rune att göra (men Rune är ett bra exempel på hur AF missbrukar släktforskarörelsens mandat).
 
 Frågan är, bryter Runes inlägg mot skrivreglerna eller bryter Anbytarvärden mot dem? Jag menar att Rune i detta inlägg höll sig till skrivreglerna, och att inlägget raderades pga en bannlysning mot författaren.
 
Jag har ingen lust att bli utvisad från AF, om jag lämnar vill jag göra det av egen vilja. I denna debatt har jag inte uppfört mej felaktigt mot de publicerade reglerna, bara obstruerat mot Anbytarvärden. Därför att jag inte delar hennes tolkningar. Vem överprövar tolkningarna? (Svaret vet jag ju, det var mest retoriskt).  
 
Är det Anbytarvärden som sätter reglerna, är det styrelsen, har Rötterrådet något inflytande? Är det en godtycklig tolkning av en upplevt förorättad Anbytarvärd som avgör vad som får publiceras eller ej?