NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: John Sidén skrivet 2007-02-04, 09:02
Om man stänger en hel diskussion innebär det att alla som deltar i diskussionen är drabbade, både de seriösa och de oseriösa debattdeltagarna. Redan för sju år sedan hävdade jag (och mina vänner Lotta och Jörgen samt några andra) att man vinner inget på att stänga diskussioner, den öppna och konstruktiva debatt som alltid måste föras i en demokratisk organisation, vilket även förbundsordföranden hävdar att släktforskarrörelsen är, stryps av maktövergrepp liknande det som Rötters dåvarande redaktör då gjorde sig skyldig till och som nu upprepats av Rötters nuvarande redaktör. Då höll den då blivande förbundsordföranden med mig, varför har han ändrat inställning och försöker idag med sin makt och utifrån sin position strypa debatten? Jag som stödde honom när han ställde upp i valet till förbudsordförande för sju år sedan och även efteråt stödde honom i konflikterna han hade med Rötters dåvarande redaktör vill gärna veta det.  
Det är länge sedan jag gick in i sådana här diskussioner här i Anbytarforum och det är en engångsföreteelse att jag gör det nu. Men jag tycker att jag måste, diktatorsfasoner ska bekämpas även om det är en person som jag givit stöd och haft förtroende för som beter sig så.  
Dixi ett salvavi animam meam  
John