NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: Henrik Törnqvist skrivet 2007-02-04, 08:35
Anders Ellerstrand:
 
Grundinställningen kan vara att man tycker det är bra med rätt sorts engagemang. Men att all den negativa kritik som riktas mot förbundet kanske gör att de inte orkar sålla agnarna från vetet. Tänk dig själv att gå till jobbet varje dag och mötas av kommentarer om att du inte gör ditt jobb rätt, att du borde göra dittan och datten, det är nog lätt hänt att det konstruktiva glöms bort och att man vänder taggarna utåt. Men det kanske är något man borde tåla, vi kan ju byta ut alla svartfötter och utse nya som vi sedan kan syna under luppen för att se vad de tål (enligt tidigare inlägg från de som varit med längre än mig så verkar ju detta problem vara återkommande så jag vet inte vad som går snett när de utses).
 
Jag har tidigare ifrågasatt den tekniska plattformen bakom AF och anser att jag fått svar i de flesta lägen. När stängningarna kom och jag läste artikeln i HD så tog jag inte alls åt mig utav det som skrevs. Jag vet att jag hållt min kritik på en rimlig nivå, gett förslag på alternativa sätt, osv. Jag visste med andra ord att jag inte var en av de för många som vars enda syfte verkar vara att sabbotera (notera att jag då inte menar de som för fram bra kritik utan de som kanske är mer intresserade av svartmåla t.ex Ted). Trist att några få personer förstör så att jag och alla andra indirekt blir lidande. Ändå verkar de flesta läsa det som att alla sabboterar när de vill diskutera eller kritisera förbundet.
 
Nu tänker jag vänta och se om man tänker uttala sig om vad man egentligen menade. Hur länge 'ordet är fritt' kommer vara stängd (om det inte är permanent). Om och hur man tänker lösa det faktum att det både kommer in bra och dåliga inlägg den vägen - man vill ju gärna behålla de bra. Sen får jag ta ställningen till om vem som skall få bära hundhuvudet... :-)
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro