NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: Ingrid Wikberg (Inkan) skrivet 2007-02-04, 00:29
Jag håller med om att det är trist och otrevligt att rubriker, och hela avdelningar stängs, i stället för att man bemöter det inlägg som är helt oacceptabelt och ev raderar just det.  
Nu raderas allt. Och alla drabbas.
 
OCH en öppen debatt om Anbytarforumet måste ju föras helt öppet just här på Anbytarforum så alla som vill kan läsa och även delta.
 
Det är vi medlemmar i olika föreningar som är SSF - ordförande och styrelse är ju vald av oss -om än indirekt.  
De sitter alla på vårt mandat.
 
Så den här maktfullkomligheten som visas upp  nu, tycker jag inte passar en demokratisk förening. Det är just det som kan få en att undra om det står rätt till i förbundet?  
 
Jag blir i alla fall mycket misstänksam och börjar undra vad det är som är så bedrövligt med att aktiva släktforskare som både forskar om sin släkt och ger andra hjälp - men även har åsikter om forumet, nu smutskastas i en nyhetstidning på ett oförskämt sätt - och även tystas här genom raderingar.
 
Även om jag ej varit så aktiv det senaste året - (jag skriver annat och översätter gamla handlingar) så läser jag Anbytarforum. Bl a för att få ta del av andras tankar och åsikter om släktforskning etc.