NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2007-02-03, 17:07
Först tycker jag vi ska avvakta ett tag och se om det uttalande som gjorts är rätt citerat, kan ju vara någon form av misstag, och då finns det ingen anledning att ta i för mycket.
 
Nu borde kanske denna storm ha nått berörda och vi hade kunnat se en dementi.
 
Under förutsättning att det inte kommer en dementi så dyker följande tankar upp.
 
Att stänga en hel avdelning, med hundratals inlägg, beroende på ett fåtal felaktiga inlägg tillhör en förgången metod att hantera information,
 
Att dessutom, via externt media, komma med svepande, i mångt och mycket osaklig, kritik mot de som skriver visar på bristande respekt.
Om kritiken presenterats på det media, Rötter, som berörs så hade jag haft en viss förståelse för det, men inte nu.
 
Naturligtvis ska diskussionerna föras på Rötter, men varken på Debattsidan eller här,har någon form av svar givits på de berättigade, engagerade, frågor som lyfts fram. Det må röra Anbytarforum, Förbundets ekonomi eller andra frågor, utan nu får skribenterna veta att de är klassificerade i enlighet med de uttryck som skrivs på Helsingsborgs Dagblad.
 
Att skriverierna gjort livet surt för förbundet, är för mig en märklig motivering, när merparten av det som skrivits är av omtanke om förbundet, om Rötters och anbytarforums framtid, om ekonomiska spörsmål osv.