NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: Kaj Andersson skrivet 2007-02-03, 16:09
Om man vill komma tillrätta med personangrepp och destruktiv kritik så måste man moderera forumet med den utgångspunkten, Henrik!  
 
Och förbundsledningen måste dessutom ta sig tid och lust att kommunicera sina ståndpunkter även för den bredare läsekrets som många gånger inte deltar i diskussionen utan bara läser. En seriöst menat fråga måste behandlas på ett seriöst sätt av den som sitter inne med svaret.
 
Det har ställts flera mycket seriösa frågor i dessa spalter som inte kommeterats, raderats, och nu det sista även åkt med i någon form av mental kortslutning. Några svar från förbundsledningen har inte kommit - istället buntar man samman alla deltagare till en byk av gnällspikar.
 
Att det kan gå snett beror nog inte bara på de aktiva deltagarna i tråden, utan även på de som avsiktligt avstår från deltagande men som skulle kunna ge väsentliga svar på allvarligt ställda frågor.
 
Det är inte så spännande att diskutera skuldfrågan utan sakfrågan. Ted Rosvall har tidigare aviserat att Anbytarforum/Rötter skulle ha en ny plattform i drift i januari. Crister Lindström har meddelat att det ska komma mer information när det finns någon. Inget har hänt, mer än att graden av kaos har ökat. Massor av frågor kvarstår obesvarade av de som har ansvaret.
 
Jag har på annan plats frågat om förbundets ekonomiska utveckling från 2005 och framåt. Jag har kritiserat förbundsledningen för brister i den ekonomiska styrningen och ställt ett antal frågor kring denna bland annat den centrala frågan om hur förbundsstämmans budgetbeslut skall uppfattas - är det bara en inriktning eller är det i någon mening bindande för en mellan stämmorna vald styrelse (frågan handlar ju om ansvarsfriheten!). Inte ens en kritisk kommentar från Rosvall utan enbart ett tyst avfärdande, samt nu igår en kommentar om rättshaverister, proffstyckare och andra snursnören.
 
Jag kan inte hålla med dej i din analys Henrik.
 
Mvh
/Kaj A.