NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: Henrik Törnqvist skrivet 2007-02-03, 15:43
Rätta mig om jag har fel!
 
Jag har endast släktforskat i ca 2 år och det tog inte speciellt lång tid innan jag insåg att det finns de som skriver inlägg med personangrepp, okonstruktiv kritik, m.m enbart i syfte att smutskasta och skapa misstro mot förbundet. Många gånger har det slutat i att trådar låsts, inlägg försvinner och klumpiga uttalanden - precis sånt som rättshaveristen velat - se, nu finns det ytterligare något jag kan klaga på!
 
Jag ser absolut inget konstigt i att förbundet nu tröttnat och agerat som de gjort. Problemet är väl att man uttryckt sig på så sätt att många fått för sig att ALLA som diskuterar förbundet, AF, m.m är rättshaverister och proffstyckare - vilket man förmodligen inte menar. Jag tror att man (förbundet) tycker engagemang är bra, men det skall vara rätt sorts engagemang också. Ni som vet med er att ni engagerat er på ett konstruktivt sätt, haka inte upp er på att ni gjort något fel - det har ni inte!
 
Jag lägger störst skuld på de få personer som inte kan bidra med konstruktiv kritik utan hela tiden måste hitta fel och håna de som arbetar inom förbundet. Om jag inte minns helt fel så har väl Christer fått stå ut med påpekanden om att han minsann inte kan ett dugg om hemsidor, att han inte vet hur man tar backup, m.m.
 
Och när det gäller liknelsen med inredningssynpunkterna - visst är det väl så att många är okända, de skriver ju inte ut sina riktiga namn. Sen spelar det väl egentligen ingen roll om det är okända eller inte, det är kanske t.o.m värre att få kritik av någon man känner ?
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro