NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-04
Skrivet av: Helene Jorsell skrivet 2007-02-03, 12:05
Jag tillhör skaran som skriker över stängda och raderade trådar men jag tillhör också kategorin av människor som söker fakta och det jag har funnit i mina efterforskningar inom ramen för det vi nu diskuterar är nedslående.  
 
Tyvärr ödslar vi energi på något vi inte kan påverka (i alla fall inte här). AF, förbundet, styrelsen mfl har all rätt att radera och stänga trådar. Om man studerar netetikett, AF's ordningsregler och det faktum att de flesta av oss inte har användarkonton så är konklusionen den att vi skriker i total meningslöshet. Jag har nu läst ordningsreglerna fram och tillbaka ett antal gånger. Vi kommer ingen vart med att starta upp nya diskussioner om hur förbundet och AF sköts.  
 
Vill vi diskutera förbundsfrågor måste vi starta ett nytt forum. Yttrandefrihet har vi fortfarande men iom att detta forum är direkt kopplat till förbundet så kan vi tyvärr inte bestämma var skåpet ska stå. En jämförelse: Skulle du gilla om en okänd människa kom hem till dig och hade åsikter om hur du har inrett ditt hus och vilken mat du har i kylskåpet?  
 
Jag känner mig väldigt sorgsen över detta men måste ta in fakta och verklighet. Jag kan inte diskutera förbundsfrågor *punkt* Men jag kommer aldrig ge mig vad gäller frågor som har med SLÄKTFORSKNING att göra. Mina anor under Judiska släkter fick inte diskuteras och har inte öpppnas helt ännu. Men hemsidor som radio islam får härja fritt på nätet och har där lagt ut en släktbeskrivning av min familj med en mycket rasistik ton.
 
Det här blev virrigt!!
 
Så, vad gör vi nu??
 
Helene