NULL Skriv ut sidan - 100 kilobyte = för lite

Anbytarforum

Titel: 100 kilobyte = för lite
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2009-10-30, 18:41
Jimmy
Framhärdar du fortfarande, med hjälp av det söta porträttet ovan, att 100kb är fullt tillräckligt för bilder? När det gäller ditt porträtt räcker det men inte med kartor eller helfigursbilder där man vill ha med fotografens namn. Det räcker definitivt inte med bilder  på släktkalas eller där fler folk finns med.
Vad är detta för trams att vi inte kan komma överens om att det behövs minst 200kb per bild? Det finns väl värre problem att gå i diskussion för?
Carl Szabad och Anders Berg senaste inlägg ovan ger ju perspektiv så det räcker.
 
Jag köpte en disk på 1Tb för någon månad sedan för 800kr. En enastående låg struntsumma för ett litet forum som detta, som utöver reklam tar in pengar från vännerna.  
Ja, detta är ett väldigt litet forum jämfört med andra intresseforum på nätet som inte tar betalt alls. 100kb per bild är enastående tokigt lågt. Bättre i så fall med en maxbredd på 1080 pixels så alla slipper skrolla, eller som Tradera har, skicka upp en bild och Tradera formaterar den så kan alla som inte förstår sin 12 megapixel kamera vara med.
Fast detta med att fixa ner bilden via forumet kostar väl på i kunskap och några hundralappar förstås.
Det hela är märkligt. Det finns ju gratisprogramvara för forum som är mycket snyggare och bättre än detta och säkerligen lättare att administrera.
Ska verkligen jag själv behöva engagera mig i det här för att inte det sovande släktforskarforumet skall gå under, tänker jag som en stilla tanke ... Ja kanske kan det behövas ....
 
//Ove