NULL Skriv ut sidan - Spara foton på DVD

Anbytarforum

Titel: Spara foton på DVD
Skrivet av: Berit Eriksson skrivet 2006-02-24, 20:39
Tack alla för upplysningarna! Ändå kvarstår för mig viktiga frågor. Kanske kan jag få svar på dem också?
 
Benny! DVD+r går att radera men ej bränna igen på samma skiva när den väl är full??? Du menar väl inte att jag kan skriva in vid flera tillfällen på den tills den är full? - Har kollat din hänvisning till info på nätet och förstår att den kan vara skriven senaste 2003. Har det inte hänt ngt viktigt nytt sen dess?
 
Jan! r betyder att data kan skrivas en enda gång skriver du. Menar du vid ett enda tillfälle eller som Benny antyder ovan även efter flera tillfällen tills skivan är full?
 
Gunnar? En skiva, både CD och DVD, kan fyllas på tills den är full skriver du. Alltså även DVD-r?
som antyds ovan? Det som krävs är att man inte avslutar skivan efter bränningen fortsätter du.
 
Det är kärnpunkten för mig. Vad är avsluta, hur gör man det och hur vet man om en CD eller DVD är avslutad? Eller sker det automatiskt så att man i stället skall klicka nånstans för att undvika avslutning? Tacksam om någon kunde noggrant beskriva vad avsluta är och hur man gör det för en okunnig som jag.
Gunnar, ditt nästa stycke förstår jag således inte. Hur avslutar man vid varje bränning? och gäller det även DVD-r att man, om man gör det, även kan fylla på den tills den är full? Jag har aldrig vid bränning sett något om val av avslutning, sessioner, innehållsförteckning mm!  
Jag har en Nero till min XP köpt alldeles nyligen i HP. I Photoshop Elements 3.0 har jag heller inte sett något om avslutning.
 
Anna-Carin! Din liknelse är lätt att förstå i sig men ändå: DVD-r ... Man kan skriva dit mer (så länge det inte är fullt) och man kan stryka över
Samma fråga om skriva till, som ovan, och hur stryker man över på en inläst DVD-r? Du förklarar inte heller vad avsluta innebär!
 
Jag känner mig skäligen dum och vore överlycklig över att bli upplyst!
Berit