NULL Skriv ut sidan - Microsoft Office XP

Anbytarforum

Titel: Microsoft Office XP
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2004-01-12, 01:11
Tycker det verkar som du ändå har/har haft virus i datorn, Peter.
 
Jag har Win XP och F-Secure Internet Security, men ändå fått virus i datorn. Då har det gått väldigt trögt att öppna bl. a. Word, men även vid internkörning och surfing på internet (något som dock inte du har drabbats av, vad det verkar).
 
I de fall jag inte har fått meddelande om virus, och automatisk kunnat rensat bort dessa med F-Secure, har jag rensat filerna manuellt.
 
Pröva att göra en scanning av Documents and Setting och Windows (i Downloaded Program Files). Ofta är det där smittade filer har gömt sig för mig.
 
Jag tror inte du behöver diskfragmentera då bara 5 GB (av 80) har använts. Har försökt diskfragmentera min, med knappt 10 GB använda av 30, och blir då rekommenderad att inte göra detta.  
 
Städning är detsamma som diskrensning för mig. Och det gör man genom att högerklicka på C i Den här datorn och vänsterklicka på Egenskaper och sedan klicka på Diskrensning. Detta kan förståss också göras manuellt, särskilt de dolda filer som finns under Temporary Internet Files`Content.IE5. De följer inte med automatiskt vid diskrensning.
 
Mvh /Leif