NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 juli, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 juli, 2013
Skrivet av: Sven-Ove Brattström skrivet 2012-11-20, 23:06
Jag har lyckats  !
 
Här hemma står ett antal maskiner. MacPro med OS X, några PC med Windows XP, några PC med Linux. Även lite Windows 7.
 
Tidigare har jag alltid väntat med att byta operativ, men den här gången hoppade jag på Windows 8 direkt. Orsaken var att den maskinen hade XP, och behövde en ominstallation. Uppgraderingspriset var lågt, så jag tänkte att jag skulle prova. Om det inte skulle fungera så var det bara att formatera om och köra på XP igen.
 
Det enda problem jag har haft är med antivirusprogrammet, som inte fungerade i Windows 8 - vilket jag skrev om i ett tidigare inlägg.
 
En intressant sak jag har lagt märke till de senaste veckorna är att olika drivrutinstillverkare varit snabba med att skriva om diverse drivrutiner för Windows 8 - trots att de tidigare hävdat kompabilitet. Antagligen har de inte varit tillräckligt på tårna inför släppet av 8:ans retail version. Det har ju funnits en version ute tidigare för tester och det har säkerligen gjorts en del ändringar av Microsoft under året.
 
Jag har kört och fixat med det mesta sedan ABC 80 och fram till nu. Microsoft DOS har jag använt sedan den första versionen, och har faktiskt haft Windows från 1.0 (låg på 8 tums diskett).
 
För första gången någonsin har jag fått känslan det här är vad jag vill ha. Det tog bara ett dygn.
Just nu känns det som att Windows 8 är det perfekta operativet.
Förmodligen är det inte så, men det känns så.
 
Men, jag har som sagt stor erfarenhet av att förstå och lösa problem relaterade till datorer. Det är ofta svårt att uppnå detsamma via en support.