NULL Skriv ut sidan - Webbaserade släktforskningsprogram

Anbytarforum

Titel: Webbaserade släktforskningsprogram
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2011-08-31, 09:58
Hej Bertil!
 
Något sen med tack för infon, Jag har funderat hur jag skall integrera så smart som möjligt med dagens teknik.
 
Angående ovanstående info om Disweb: Om man får lov att ha ett litet önskemål (gjort på en kafferast)
 
Jag vill att Disweb fungerar som ex. Windows live mesh gör. Alltså att jag har mitt program på min fysiska dator samtidigt som den också finns i molnet/nätet. Om jag gör en ändring, vare det görs på min egen dator eller genom någons annan dator (man har ju kod och liknande, tänk säkert) på mitt upplagda program i molnet så ändras båda två automatiskt. Jag antar att Dropbox fungerar på samma vis. Nu vet jag att du förstår vad jag menar Daniel, ville bara förklara för andra som kanske inte är insatta i det hela.
 
Detta vore väl det ultimata! Självfallet med en app som ni snabbt och enkelt slänger ihop på samma kafferast. Gärna för alla tre systemen när ni ändå är igång, Ios, Android, kommande mobil 7.Där man då självklart kan med sin smartphone logga upp sig och skriva in sin information i molnet som sedan automatiskt ändrar programmet på datorn också.
 
Jag tror att det var bara det jag önskar. Kan inte komma på något mer just nu. Kanske att hitta lite mer anor då!
 
Vänligen patrick från ett soligt (just nu) Kungälv