NULL Skriv ut sidan - Webbaserade släktforskningsprogram

Anbytarforum

Titel: Webbaserade släktforskningsprogram
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2009-07-23, 17:38
Men nu går du väl lite väl lååångt Lotta? Menar du på fullt allvar att en människa inte ska kunna ge sitt samtycke till publicering på internet??? Trots att det uppenbarligen är lagligt? Är det din åsikt att det inte ska förekomma? Eller påstår du att det är olagligt?  
 
Hur ska borttagandet av alla personuppgifter som redan läggs ut nu av myndigheter, tidningar, företag, individer mm ske???
 
Kunskapen om internets ”avarter” verkar inte heller vara särskilt utbredd, tyvärr.
vad som kan hända med uppgifterna och hur i så fall dessa personer drabbas  
Vad menar du att det är för allvarliga brott som hotar? Du verkar känna till mer än mig, eller också bedömer vi situationen väldigt olika. Jag känner, som de flesta idag, till många av internets avarter, men jag ser inte släktforskning som något stort hot, möjligen för att jag inte vet vad som hänt. Att folk använder mina personuppgifter eller släktforskaruppgifter och skriver av dem fel, kunde ju ske även utan internet, så det kan jag leva med, även om jag förstås skulle påpeka det om det förekom och anmäla det om det rörde sig om brott. Du måste avse riktigt hemska saker. Kan du vara vänlig och upplysa oss om vad det gäller som har hänt, så att vi förstår varandra bättre?
 
Menar du dessutom att all publicering av andras personuppgifter, med eller utan deras godkännande, inte ska ske heller utanför nätet??? Det blir många bokbål det!  Eller glömde du bara lägga till på internet?
 
(Meddelandet ändrat av simson 2009-07-23 18:14)