NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 oktober, 2009
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2009-10-12, 22:49
Jan
Jag har version 8.1 av Disgen men använder det inte. Det går att lära sig som du säger men jag har fallit tillbaka på MinSläkt hela tiden. Jag försökte detta med kartor för några år sedan i Disgen men det var ett evigt arbete med ortsdatabasen och riktiga kartor från skannade bilder som skulle passas in så jag blev aldrig färdig.
Frågan är om Disgen exporterar longitud och latitud så TNG förstår det?
Legacy är billigt och fungerar bättre med kartorna, ortsdatabasen och i TNG blir det sedan kanonfint... efter att man rättat alla positionsfel för platserna. Ett drygt jobb. Det går inte så bra med automatisk geokodning.
 
Jag håller med dig Jan. Det är ett självplågeri att komma upp på banan men jag har börjat och det finns nu ingen väg tillbaka. TNG eller PhpGedview är framtiden.
Man får ett extra program med vid registrering av Legacy, Legacy Charting som bara det är värt pengarna. Om/när det blir översatt till svenska så är det bara att  ... igen.
 
Fast om jag skall knappa in ett större antal individer som jag inte tidigare har så blir det absolut MinSläkt och sedan importera till Legacy och länka där. Den saken är klar. Man blir präglad efter minst 11 år eller nåt med MInSläkt  
 
// Ove
 
(Meddelandet ändrat av otr 2009-10-12 22:50)