NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 oktober, 2009
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2009-10-08, 09:08
Jaha, då har det gått en dryg vecka sedan jag gav mig in i denna tråd. Inte sjutton trodde jag att jag skulle sitta nätterna igenom med detta nyförvärv en vecka senare.
 
Det blev till slut TNG. Mest för att det funkar med mindre arbetsminne för PHP på servern. Jag slipper byta webhotell. Sedan måste jag hålla med Olle om att det var en fantastisk support. Jag klantade till det vid installationen och det finns en del fler skär och kobbar än i phpgedview, men fick hjälp omgående.
Vad är det jänkarna säger om något som de faller för? Hands down  
 
Är uppe på banan och funderar på om jag skall ha databasen öppen, med begränsningar för nu levande, och att nära anhöriga får tilllgång till alla levande eller att alla skall registrera sig som är intresserade.
 
Sedan skall jag ta itu med tema delen och positionera platserna för Google maps. Jan Lindhs tema, som finns som mall till TNG, tycker jag är riktigt snyggt.
 
Exporterad ANSI gedcom från MinSläkt sväljs utan några fel alls vad jag kan se. Sedan gör man tumnaglar av bilderna, sedan flyttar man över bilderna och ev media till de olika kategorierna. Jag fick ändra så att att mina gravstenar och mp3 ljudfiler och bild-dokument kom rätt. Därefter trycker på knappen som gör att den första bilden för varje individ blir standardbild på personakten och i träden.
Det var det sista jag gjorde i natt och det blev så bra så jag kunde inte somna, fastän det inte blivit många timmar sömn denna veckan  
 
//Ove