NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 oktober, 2009
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2009-10-02, 11:34
Det tar mellan 98-104 sekunder att konvertera gedcomfilen till MySQL databasen med phpgedview, men jag var tvungen att gå ner i storlek/begränsa individerna i gedcomfilen för att inte minnesbegränsningen, 25mb som man är tilldelad på One för arbetsminnet, skulle träda in. När det sker så får man ett larm i phpgedview.
Dokumentationen säger också att det kan vara problem med vissa webhotell när gedcomfilen blir över 2mb. För mig är det ca. 1,5mb som gäller. Jag har inte varit i kontakt med One om detta ännu. Kanske kan man förhandla sig fram till mer arbetsminne.
Antagligen fungerar TNG smaratare här eftersom ingen nämnt storleken på databasen som ett problem.
 
Jag har förresten lärt mig hur jag fixar det primära fotot i phpgedview. Det är lite av ett PITA som jänkarna säger(pain in the ass) om det är många personer som har fel primär bild som porträtt.
 
Enligt Hans inlägg från 2005, här ovan, så verkar MinSläkt, som jag också använder, och TNG trivas ganska bra ihop men antagligen får man väl peta där också efter varje uppdatering man gör.
Sällan får man vara helt nöjd  
 
Å andra sidan kan jag ju säga att html filer för webpresentation är över också för min del.
 
mvh// Ove