NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 november, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 november, 2010
Skrivet av: Hans Fällström skrivet 2010-11-03, 19:56
Hej alla
 
Jag gillar Min Släkt men det är några saker jag har funderat på:
 
1) När jag visar ättlingar så förekommer samma personer ibland upprepat under varandra. Så här: mannen och hustrun kan ibland hamna långt under varandra i diagrammet. Deras barn visas nu i två strängar efter vardera förälder, och sedan fortsätter ättlingarna parallellt upprepat under varandra. Är det jag som tänker fel?  Det snyggaste vore väl att föräldraparet visas intill varandra och att varje barn bara visas en gång. Är det en ofullkomlighet i programmet eller har jag gjort något fel? Känner mig lite dum om det är något jag missförstått.
 
2) Det skulle vara överskådligt om alla personer kunde visas i samma diagram. Detta visningssätt och andra varianter hittade jag i Genbox Family History men programmet hanterar inte åäö, och så är det antagligen dyrt. För mig är Min Släkt enklare och bättre, som nybörjare. Kan någon tipsa om något program, gärna enkelt och inte alltför dyrt, som kan visa hela släktträdet med alla personer på ett snyggt sätt? Då skulle jag jobba i Min Släkt och visa olika diagram i ett annat program.
 
Tacksam för alla tips, hälsningar Hans