NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 april, 2010
Skrivet av: Anita von Schéele skrivet 2010-03-25, 20:49
Hej Stig. Tack för svaret. Men.......
Jag tror att jag försökte dela på släkten och skapa två olika släktlinjer och då försvann fars familjs många generationer. Jag har såklart gjort något som jag inte förstod. Databasen finns kvar på hårddisken där jag sparat, sparat, sparat - men kan inte öppnas av Holger. HELA släkten visas dock när jag ber Holger om en PERSONLISTA. Men denna går ju inte att skriva ut.
Visst har jag sparat på USB och intern såväl som extern hårddisk OCH gammel-diskett och med korta namn utan mellanslag (som någon föreslagit). Jag har sparat så många gånger att jag blivit helt förvirrad över vilken som gäller. Det finns m a o många versioner sparade med olika filnamn. Men Holger tjurar och vill inte hitta eller öppna de förlorade filerna. Jag vill ju ha tillbaka dom där dom var eller i en ny databas i Holger.
Hur gör man då? Går det möjligen att öppna från ett USB-minne i en helt ny version av Holger (Holger8) eller på en annan dator där jag installerat Holger bara för detta? Finns det andra program som kan läsa Holgers databas-språk? Kan man föra över Holgers innehåll till Min Släkt via USB? Frågorna är många. Hälsningar /Anita