NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-04
Skrivet av: Kurt Larsson skrivet 2001-12-15, 21:28
Jag tycker att Ni är lite väl hårda i er kritik mot Ann, hon är ju inte helt och hållet negativ till MISv3. Hon skriver bla:  
Nytt är också att man kan lägga in noteringar om platser. Bra! och EN JÄTTEBRA sak är i alla fall den nya funktionen att leta efter dubletter, den har jag saknat länge!  
Jag tvekar inte att betala för den nya licencen, men jag gör det nog mer för att stötta Henrik i hans jobb med fortsatt utveckling än att jag gör det för att jag tycker att den nya versionen är outstanding. Det jag främst hänger upp mig på, liksom vad jag tror Ann menar, är HTML-konverteringen. Jag tycker att de grafiska antavlorna var mer stilrena förut och jag tycker också att det var lättare som menyerna med platser/personer och antavlor/ansedel var utformade förut. Men jag har bara en röst så jag kan inte kräva något om jag är ensam i min kritik, men jag tycker att jag har rätt att uttrycka mina åsikter på samma sätt som Ann härovan utan att bli påhoppad.
Ann skriver ju bara att hon tycker vissa saker var bättre i den gamla versionen och vissa är bättre nu. Jag håller med! Alla kan ju inte vara nöjda samtidigt men om man inte talar om sitt missnöje så kan man ju gå och vara missnöjd resten av livet och det är ju inte meningen.
 
Jag avslutar mitt inlägg i denna debatt med ett (något modifierat) citat från Ann:
En kombination av den gamla layouten för HTML och de nya möjligheterna till editering av färger I HTML-konverteringen ser jag som optimalt
 
Med vänlig Hälsning
Kurt Larsson