NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-04
Skrivet av: Christer Engstrand skrivet 2001-12-15, 00:06
Jag kan inte hålla med Ann om att layouten på den nya versionen av Min Släkt (3.0) skulle vara fulare, som hon säger!
 
Tvärtom tycker jag att den nya versionen är ett snäpp bättre och inte minst flexiblare, eftersom det finns viss valfrihet att ändra inställningar efter eget tycke och smak.
 
För siten Sveriges regenter under 1000 år  
(adress:  historiska-personer.nu) har vi (jag och kollegan Ingmar Andersson) i över 2 år använt html-konverteraren i Min Släkt för att skapa ett lättanvänt och ergonomiskt användarsnitt. Vi har systematiskt scannat marknaden på html-konverterare innan vi bestämde oss för att använda Min Släkt, och vi söker hela tiden efter den bästa konverteraren, som ev. kan matcha Min Släkt.  
 
Min Släkt var helt klart bäst då och den nya versionen platsar helt klart i toppen! Men skulle det dyka upp en bättre html-konverterare på marknaden, så kommer vi naturligtvis att ompröva vårt val. Från att ha använt DisGen för registreringen och Min Släkt för html-konverteringen, så har vi nu helt gått över till Min Släkt.
 
Så vi delar definitivt inte Anns sura kritik av den nya versionens färger, fonter och layout! Så spara din 100-lapp, Ann, du klarar dej säkert med den gamla versionen - eller byt program! Eller kom med konstruktiva förslag...  
 
Själva betalar vi gärna 100:- för att stödja Henriks arbete! Han har med små resurser och på kort tid utvecklat ett mycket bra program och inför kommande versioner är han säkert lyhörd för konstruktiva förslag till förbättringar.  
 
Sedan är det upp till Henrik att hitta en minsta gemensam nämnare bland alla önskemålen - och det kan ju vara svårt, för det verkar finnas minst lika många åsikter om programmens funktioner, som det finns släktforskare...
 
/Christer Engstrand