NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 maj, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 maj, 2010
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2009-10-12, 20:49
Tack Bengt
Efter att ha installerat om Legacy så lyckades jag få funktionen möjliga problem att fungera. Jag undrar vad det var ...  
 
Däremot så saknas det ca 200 personer om jag försöker importera en gedcom till MinSläkt igen. Jag har inte provat något annat program. TNG (The Next Generation) fungerar ju fint ihop med Legacy så jag får väl inse att jag tagit klivet ut till andra domäner och att det inte går att backa på ett lätt sätt  
 
Släkttavlan FanChart (solfjädern) är riktigt fin. En översättning hade gjort det programmet till en vinnare. Man kan göra snygga tavlor där helt klart. Man kan köpa Legacy bara för det  programmet.
 
Hittade en riktig bugg också, som jag nämnde på det svenska Legacy forumet. Man får inte exakt alla datumformat i Engelska om man valt det och exporterar sin gedcomfil.
Jag förstår inte varför valet finns alls. Följer man GEDCOM standarden så får det inte finnas svenska stavningar för datumen. Vilket program klarar att importera en gedcomfil med Svensk datum stavning? Jag bara undrar ...
 
//Ove