NULL Skriv ut sidan - Geni

Anbytarforum

Titel: Geni
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2012-04-03, 21:36
Jag förstår dig verkligen Kim, och som jag redan skrivit, så tycker jag att det är högst tveksamt, för att inte säga att det här är bedrägligt förfarande ifrån Genis sida på flera sätt!  
 
Bra att du förtydligar dig Mats! Men om någon ställer frågor och önskar mängder med data, så är det väl upp till oss som svarar hur vi vill svara på det?  
 
Visst är Anbytarforum och DISBYT mycket bra, sedan vilket släktforskningsprogram man vill ha och trivs med ser väl lite olika ut, (även om DISGEN nu är prisbelönat, enligt Rötters förstasida)!  
 
Leif, visst finns det ett problem i hur många frågor eller uppgifter som ska vara rimligt att ställa innan man ska köpa en CD, DVD eller en tjänst och där finns det förstås väldigt olika åsikter, där förbundets beslut att inte ha dessa med i Anbytarforum måste respekteras, tills dess att ett beslut eventuellt skulle komma att fattas.  
 
Men att ställa frågor till enskilda, som erbjuder sig att svara går ju förstås aldrig att stoppa! Att ställa en fråga till någon som har ett abonnemang för att få en eller några mejladresser till släktforskande släktingar, har jag svårt att se som ett problem, särskilt som Geni har agerat som de har gjort i övrigt, nämligen ha utgett sig för att vara gratis genom reklamfinansiering och sedan infört abonnemang för att få ut t o m sina egna uppgifter! Dessutom har man tydligen förmått folk, som Kim, att jobba gratis för dem och dessutom fått dem att locka andra in i denna falska förespegling!  
 
Jag tycker också att vi ska vara lite rädda om språket när det gäller en medforskare som Johanna, även om vi har en avvikande mening.  
Hon ska verkligen inte behöva känna att hon ska be om ursäkt för något så oskyldigt som att be om en sån sak. Det gäller förstås också dig, bäste Leif, inte ska du behöva be om ursäkt, för att du har en annan åsikt!  
 
Möjligen för att du och Mats råkade uttrycka er onödigt skarpt och fick Johanna att känna att hon behövde be om ursäkt och jag vill inte att hon räds för att delta i diskussioner eller ställa frågor i fortsättningen, liksom andra som läste detta!  
 
Jag är övertygad om att du verkligen inte alls vill ha det så heller! Jag uppskattar förstås om du och andra rättar mig om jag skulle bli för skarp i stridens hetta, i så fall ska jag be om ursäkt för detta, men inte min nödvändigtvis min åsikt!  
 
(Meddelandet ändrat av simson 2012-04-03 21:41)