NULL Skriv ut sidan - Geni

Anbytarforum

Titel: Geni
Skrivet av: Mats Sundqvist skrivet 2012-04-03, 20:55
Johanna med flera. Det är klart att vi ska hjälpa varandra och jag vill verkligen inte sätta stopp för andra att hjälpa dig om de kan och vill!  
 
Jag har dock märkt och mer och mer retat mig på att, här och på andra forum, ställs frågor och önskemål som innebär att man ska lämna ifrån sig mängder av data. Det är inte bara det att man fuskar eller snålar utan också det att vi riskerar att tappa en del av källkritiken genom att många bara tar och köper det som någon annan letat fram. Personligen så har jag den senaste tiden fått en del läshjälp och bistår speciellt när jag ser att jag har hittat ett annat ursprung än andra och jag tror att jag har rätt!
 
Jag skulle också vara besviken om jag betalat för något som inte ger så mycket alternativt att ett företag tar betalt för den forskning som andra gjort. Jag är mycket nöjd med Disgen och disbyt. Här är det ju en medlemsavgift på ca 150 kr per år och den eleganta lösningen att bidrar du med mycket till den gemensamma anbanken så kan du ta del av andras släktträd. Ge och ta.
 
Vänliga forskarhälsningar från Mats