NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2013
Skrivet av: Rikard Mathisson skrivet 2013-02-05, 11:00
Att köpa en nedladdningbar version för FTM2012 från Sverige är enligt Ancestrys support i Sverige inte möjligt - jag skickade in en fråga om detta specifik, men de har faktiskt fel när man kollar lite närmare på själva shopen! :-)
 
Om man går till novadevelopment.com så säljer de FTM2012 i fyra upplagor, varav Family Tree Maker Essentials kostar $39.90, vilket är $10 mer än om man går till samma sajt fast via ancestry.com shop. Då går det att lägga en order från Sverige!
 
För det något högre priset ingår då dock en månads abonnemang på ancestry.com. En månads abonnemang kostar idag 135kr, så det är trots allt ett rimligt pris tycker jag.
 
Om man redan har ett årsabonnemang kan man kanske bli lite trött på att de inte ger möjligheten att köpa Family Tree Maker 2012 UTAN abonnemang, på samma sätt som man alltså verkar kunna göra från USA och Canada.
 
Detta gäller fortfarande en engelskspråkig version av programmet, så behöver man en svensktalande produkt får man nog välja en annan sådan.
 
Det skall dock gå utmärkt att från ancestry.com  beställa en boxad version av FTM2012 med manualer, skivor och allt (utom uppgraderingar) för $59.99 (+frakt antar jag).
 
Jag återkommer med status när jag köpt, installerat och testat produkten.
 
(Meddelandet ändrat av rikardmathisson 2013-02-05 11:16)