NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 december, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 december, 2014
Skrivet av: Martin Nordling skrivet 2014-01-03, 12:29
Hej!
Jag har släktforskat i över ett år nu och har ännu inte skaffat något släktforskningsprogram.
Jag har istället skrivit ner informationen i en Works-fil, till viss del utgående ifrån hur en GEDCOM-fil är uppbyggd. Detta blir lite svårnavigerat (jag kör parallellt med några excelfiler som antavlor, för att ha en karta över hur folk är släkt).
 
Men jag skulle nu vilja ha ett bra tips om släktforskningsprogram. En funktion som jag har fått intrycket saknas i vissa program, bl a DISGEN (jag kan ha fel nu), är om en person har varit gift flera gånger och har barn i olika äktenskap. Jag har ett fall då 5 personer totalt varit involverade i en familj som gifta och skulle vilja få detta korrekt inlagt, ännu värre är att jag kan ha ett fall där en person var gift två gånger med barn i bägge äktenskapen och att jag härstammar ifrån båda dessa äktenskap (detta har jag ännu inte hunnit bekräfta).
 
Möjligheten finns att jag missuppfattat möjligheterna i programmen, men vilka klarar av att hantera en sådan situation?
 
mvh
Martin Nordling