NULL Skriv ut sidan - Android app för släktforskning

Anbytarforum

Titel: Android app för släktforskning
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2010-12-07, 20:38
Nu har jag varit i rejäl kontakt med upphovsmakaren Doug Gordon.
En trevlig, tillmötesgående och mycket supportvillig programmakare i övre medelåldern. Det är ju ett enmansband, Gedstar Pro, som så många andra program.
Jag överförde mina data direkt från Legacys databasfil och då fick jag inte med alla bilder. Efter lite brevväxling och uppoffring från min sida med skärm-bilder och genomtänkt engelska (som ju tar tid när man inte snackar varje dag) så är det nu rättat och programmet fungerar perfekt på min SE X10 mobil. Jag fick också ett tack av Doug för att han faktiskt insåg att Legacy ändrat viktiga databas inställningar sedan han sist jobbade med grundkoden för Palm OS . Legacy var då i version 5 och 6.
 
Ett riktigt riktigt bra program för släktforskare som har en Android smart telefon. Han har också rättat koden så att Disgen användares Gedcom filer skall slinka igenom felfritt. Hmm ... någon här på forumet som varit i kontakt med honom?  ... Du Christer?  
 
Har du med dig din bärbara dator varje gång du träffar folk?
Har du med dig din telefon varje gång du träffar folk?
Om sista frågan är mer sanningsenlig än den första så kan du förvara ett smart-telefonköp med bara den ursäkten !  
 
Sedan finns ju andra intressen för den datorintresserade med smartmobil. Köra media, DNLA compatibelt med Upnp fram och tillbaka på ditt lokala nätverk hemma, promenera med frun eller en kamrat eller hunden och hitta geocahce skatter osv. osv. Iphone har en konkurrent i Google och Android applikationsmarknaden.  
// Ove
 
(Meddelandet ändrat av otr 2010-12-07 20:42)