NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20 november, 2013
Skrivet av: Michael Källman skrivet 2013-10-30, 12:03
Jag är till att börja med helt grön och en av dessa många som börjat tycka det är intressant att skåca bakåt i släkterna. Utan att i princip veta något så tog jag en gratis 14-dagas testperiod hos Ancestry. Lyckades faktiskt få till rätt så bra djup i vissa släktled bara med hjälp av min allmänna datorvana, så trädet jag skapat är hyggligt omfattande. Har förstås inte dubbelkollat uppgifterna men anser att detta kan vara värt att spara.
 
Saken är att jag efter denna lilla period av ett nytt intresse förstått att det kräver en del tid och det är inte läge just nu att fortsätta mitt abonnemang på Ancestry. Hurvida jag kommer använda dem eller annat i framtiden får vi se. Men nu är det det dags att avsluta min friperiod och vill göra det innan tiden snart går ut. Har förstått att det kunde vara bra att skapa en s.k. GEDCOM-fil och enliga allt jag läser så skall man kunna göra det från Ancestry. Men deras egen hjälp från denna sida http://ancestryse.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3110/kw/gedcom/related/1# res2> är godag yxskaft eftersom deras instruktioner inte all stämmer med vad jag ser på sidorna. Hittar helt enkelt ingen meny överhuvudtaget som refererar till att skapa en GEDCOM. Nu är det som sagt bråttom... ...kan någon berätta hur det skall gå till? Deras egen hjälp verkar minst sagt dåligt uppdaterad.
 
Bästa hälsningar
Michael