NULL Skriv ut sidan - Skifta hårddisk

Anbytarforum

Titel: Skifta hårddisk
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2010-03-24, 09:29
Hej Stig
 
Till den nu föredetta datorn hade jag Nortons backup, inställt att göra automatiska backupper? ( ibland gjorde jag även manuellt) till min externa disk. När jag då tittade på den externa disken kopplat till den nya datorn så upptäckte jag att den inte hade uppdaterat sig på tre månader. Till den externa WD så finns ju deras eget backupprogram som kanske funkar bättre i och med att det är deras hårdvara som är med i spelet.I alla fall är det min tanke. Möjligheten att använda Windows som backup har jag också tänkt på. Så det var inte till adaptern som det medföljde något program, utan då endast min gamla externa disk jag menade.
 
De senaste tre månaderna hade jag jobbat rätt rejält dessutom med material angående död och sjukdomar så jag var lite kallsvettig där ett tag. Nu sitter jag med FEM externa diskar (tre från den nu kasserade), nu får jag hitta något system för hur jag skall bete mig härdanefter med diskarna. För fem stycken känns som overkill.
 
Ps. själva släktforskningen ligger säkert? på en utav de andra externa diskarna Ds. puuu
 
Vänligen Patrick (som åter ser solen fast det är grått och disigt)