NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-01
Skrivet av: Bengt Rur skrivet 2003-09-29, 11:34
Christer & Stig! Mitt Norton upptäckte men förstörde ej Backdoor.Roxy m.fl. Tror att jag till följd av egen inkompetens hade försummat att ställa in Nortons uppdatering rätt. Det strulade och den (alldeles nyförvärvade) automatiska uppdateringen inhiberades. Skam till sägades så  dummade jag mig nog flera gånger i svit.
 
Nortons larm och identifikation har hela tiden fungerat. Det tog tid innan jag fann ett sätt att förinta inkomna virus.  
 
Telia och Microsoft anvisar bråkigare metoder, som nog är bra när det gäller att förstöra otyget. I upptäcktsskedet förefaller de att vara osäkra eller opraktiska. Kräver troligen högre datorkompetens än min.  
 
Till dess att någon klok person har lyckats övertyga mig om annat håller jag på, att av Norton i god ordning upptäckt (men ej förintat) virus bäst lokaliseras genom Sök (i felsäkert läge) samt omedelbart Delete av smittade filer. Även Töm är med i samma svep.  
 
Just nu är jag belåten. Norton har inget att rapportera. Fanskapet och de lika otrevliga kusinerna har inte synts till på flera dar.
 
Bengt