NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-10-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-10-04
Skrivet av: Ann-Britt Sjödin Eriksson skrivet 2002-10-04, 08:01
Hej. En liten varning utfärdas härmed. Trots ett bra antivirusprogram som uppdateras varje dag, brandvägg, m.m. så har jag nu fått en mask i systemet. Jag har fått den från en vän till mig pga av att jag fanns med i hans adressbok. Hans dator skickar ut masken till alla i hans adressbok. Jag har kollat med min dotter om hon fått det av mig, från min adressbok, men det hade hon inte. Jag vill ändå meddela er detta. För mig räckte det att bara gå in i Outlook Express så var det kört. Jag har alltså inte ens öppnat en fil. De som finns i min bok och som även är i Anbytarforum, är Karl-Erik Skoglund och Olof Stenum. Jag tror inte ni fått något av mig då inte min dotter åkte på det. Men, var försiktiga. Ni vet kanske hur man ska göra. Kände för att ärligt skriva och berätta detta. Jag hade ingen chans att klara mig själv. Masken har nu inaktiverat antivirusskyddet samt brandväggen. Kan inte scanna eller skydda mig. Kommer att blåsa om datorn idag. Om det inte är ett virus som går vidare från min adressbok eller är tidsinställt, så har ni klarat er. Virus-mailet kan komma från mig eller Lars-Åke Andersson.
Mvh och ett förlåt,
AnnBritt