NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-27
Skrivet av: Mikael Persson skrivet 2002-06-16, 23:24
Om man gör följande: Markera brevet->Högerklicka->Egenskaper så kan man nästan överst se en rad som börjar 'Return Path' eller något liknande. Den adress som följer är den riktiga avsändaradressen (tills viruset/masken kommer på ett sätt att byta ut den också ...). Man kan vara tämligen säker på att det är något ofog på gång om det står en annan adress på raden som börjar med 'From' (ganska långt ner).
Jag har fått ett antal mail med Klez (nåja, när jag väl fick dem så hade antivirus-programmet rensat bort Klez) med väldigt många 'avsändare'. Vid kontroll enligt ovan fick jag ner antalet avsändare till en 6-8 stycken.
De senaste 13 mailen har jag fått från (verklig avsändare) office@goteborgbostader.se, och som svar på mina påpekanden om att de borde rensa sin dator från virus, så har jag fått till svar att de minsann inte har något virus i sin dator. Vidare har jag fått beskrivningar om hur jag bör göra i fråga om att ladda ner en fil och köra den, och om antivirusprogrammet protesterar så ska jag bara köra vidare ändå!!! Då om någonsin skulle jag nog få virus i datorn!  
Det senaste brevet jag fick var ganska oförskämt till på köpet.
Inte underligt att dessa virus/maskar kan spridas!
 
Hälsningar
Mikael