NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-04
Skrivet av: Ingrid Bergström skrivet 2001-12-10, 22:20
Tack, igen, Per, Wallen, jag ville att någon skulle bekräfta att det är rätt att ta bort Netscape, att inte viruset rymmer någon annanstans då, jag ska göra det innan provtiden för Kaspersky är slut, så att jag kan jämföra resultatet. Under tiden har jag provat en del andra råd, Håkan Skogsjö rekommenderar 27 nov en sida där det står så här:
VERY IMPORTANT! If FSAV detects an infection in your e-mail database (PST, MDB and other files), DO NOT delete this file or you will loose all your e-mails. You will need to delete all infected messages from your e-mail database using your e-mail client and then to compact these databases to purge deleted e-mails. After that FSAV will not find infected message any more. Det är kanske ett svar på min fråga, men jag förstår inte vad man ska göra. Jag har inga sparade brev, eftersom jag nyss gick över till Netscape, så jag kan lika bra ta bort det.
Sedan har jag prövat housecall.antivirus.com/housecall, att scanna virus på nätet. Den gratulerade mig till att inte ha några, alltså är Kaspersky bättre på att hitta, men dåligt på att ta bort.
Ett problem, om man inte ska förhandsgranska brev, men hur veta då att det inte är vanliga normala? Ja en okänd avsändare bör inte ha Re: i rubriken, men viruset kan kan ju även komma med känd avsändare.